Grace gjort sig illa,. kaos i stallet



Snöat hela dagen idag...kom till stallet runt halv 5-5 så ser vi att hästarna går i samma hage alla igen, Panik..
Wille stegrar och beter sig som en idiot.. så försöker få tag i honom, men får tag i Colin först, Så Johanna får hålla i honom..
Jag får tag i Wille. springer in med honom, springer o kollar hur de går för Johanna att hålla i Colin, medans Grace är lös ihagen, får tag i henne o går in..
Sen går Grace in i boxlåset, gör sig illa (bilden).. vägrar att gå ut ifrån  boxen.. så bestämde mig att fixa Colin först, skulle göra rent hans ben ifrån blodet efter kastreringen, hade varmvatten och tvål med mig.
Och medans jag gör rent honom så står han blixt stilla, rörde sig inte ett steg, hade även på tvål så det vart riktigt rent, han bara står, Underbara häst. <'3
Sen var de Grace tur igen, men hon vägrade gå ut igen, så lärde locka med godis, så då gick hon ut :(
Min lilla gumma, fick iaf göra rent såret,men blödde inte mycket, så vatten o sen blåspray, sen vart hon lite svullen men inget annat fel... SOM TUR VAR...!
Wille hade inget sår lr något..

Kaos istallet? jodå kan man säga!

SUUUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0