2011-11-08 Wille -Raspning



Idag kom jag till stallet runt halv 8, gav mat och mockade medans dom åt, fyllde på lite vatten, eftersom dom skulle stå inne ett tag,Vetrinären kom 10 över 9 och skulle raspa Wille bus. Han fick en lugnande eftersom han är lite speciell. Gick bra att Raspa, hade lite vassa tänder, men det fixade hon till.Hon tyckte att Wille var fin, lite tun bara men det ska jag försöka ordna upp med lite mer foder som jag ska köpa i morgon, han är ju dock 20 år snart så kan vara därför han är tun med. Gracan vart tokig eftersom hon aldrig fick gå ut i hagen, så borsta henne och släppte ut henne, vänta lite med Wille vi gick en kort promenad så han vakna till lite mer, sen fick han också gå ut, ny borstad,fick lite hö i hagen med..
Sen nu ikväll runt halv 6 så borsta jag av dom de värsta i boxen och tog hovarna.. :')

vetrinären skratta om min senaste ridtur, haha  red bara tio minuter sen hoppa jag av för Grace skrämde mig !
Det skulle jag ju aldrig göra, men är man inte ridvan + inte hade någon väst så väljer man att hoppa av iaf jag!

mina bästa vänner är dom 4 benta vännerna i stallet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0