2011-11-09 livet med Grace Business



"Grace" som hon kallas köpte vi som en 2 åring, hon var oinkörd och o inriden, så mamma och pappa körde in henne.Det gick jätte bra,Hon sprang på bra hemma också vidare, första gången på banan så var hon lat och ville inte ens springa.Haha hon stanna och lukta på en såndär vit pinne,Hon åkte till Fredrik Palm på Gävletravet, och vart tränad där ist, första provloppet vann och och gick faktiskt rätt så bra som 3-4 åring tror jag hon va,! 3a på solvalla och med mera lång historia... vi tog hem henne och Tränade hemma istället. men var mycket galopper, de visade sig att morfar inte träna henne som vi trodde...
Sommaren 06 miste tyävrr mormor livet,sjukdomen vann och hon somna in, <3
Det tog jävligt hårt på mig, jag visade aldrig sorgen för någon, eller jo hästarna visste för de var dom jag prata med.!
Jag och mamma tog över hästarna hösten vintern 06-07
Jag började träna Grace och hade mig,bodde i stallet nästan den tiden..
men eftersom de inte fanns riktiga bra körvägar flyttade jag Grace till Landin,
Jag tränade henne själv varannan dag, 2 gånger i veckan gick hon fort.
SKIT KUL detta är mitt liv <3
Iaf så kvala hon och starta.. Den 5 Febuari 2009 tog hon sin första och sista SEGER men jag var så glad..
Hon som aldrig kunna springa, många sa att jag skulle slakta henne...men ALDRIG!
Hon sänkte sitt reckord som 9-10 åring och då bestämde jag mig att Hon skulle få en bebis. <3
Lånade ut henne nu 2011 i mars, fick tillbaka henne i Maj, med ridhäst man..
min Grace hade blivit "ridhäst" men egna första travare...:(
var så besviken.
manen har vuxit ut lite nu och hon är min bästa vän och åker nog aldrig i från mig igen, Hon är mitt allt, hon hjälpte mig när mormor dog, min fina Grace Business <3

Måste bara skriva en gång när hon starta så skulle kusken mana på henne på upploppet...MEN haha hon var brunstig just då och tyckte de var skönt när han mana på henne så hon börja springa saktare! haha min lilla pucko häst <3

och finns mer jag kan skriva men orkar inte, ni förstår nog ändå hur mycket mina djur betyder också vidare

(OBS DET KAN VARA STAV FEL, OCH ATT JAG HAR SKRIVIT NÅ TOKIG MENING ) haha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0