2011-11-17 - en bättre dag har de kunna varit!


bild i från idag på Grace 

Vaknar  tidigare innan klockan ringde 06,50. Känner  att jag har huvudvärk men alvedon kanske hjälper går upp och tar 2 direkt,
 sen åkte jag med Älskling till stallet och skule fixa stallet,
allt gick bra, tog ut hästarna och mockade och fixa,
tog hö påsarna och skulle ha i hö i dom, och vad gör jag inte då,? Jo  får inte en höstrå i ögat och fan så ont de gjorde,
lärde dra ut de liksom..
Sen gick jag hem , gick ut med pappas hund, sen vidare till farmor o drack kaffe...




På eftermiddagen tänkte jag greja lite med hästarna så tog in dom halv 4.skulle longera Gracan eftersom de var längesen,
går ut i sommar hagen och börjar, de gick fint första  varven sen ramlar hon  och ligger på sidan,FAN tänkte jag
nu blir hon halt men inte då. Så släppte lös henne och vilken fart hon fick . sprang och slog o hade de jätte kul.
Hon vägra komma till mig så tog gräs och lockade. så då kom hon, gick en sväng på en stor åker, sen pröva jag longera igen,
Då sprang hon på jätte bra, svettig vart hon med..
så hon står med filt under natten.. får se hur hennes ben är i morgon.
sen vidare upp till pappa och ge hunden mat, då tappar jag pannlampan så lära försöka sätta i batteri så den funka satt nog
dom fel 3 gånger.... ååå bättre dag kunde jag väll FÅ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0