2012-04-11 - Körning.

Idag har det varit körning igen då!
Colin var fin och avslappnad och sprang i ett bra tempo..
Såg att det kom en bil bakom oss, så ropade på Suzanne så vi sakta av tills vi såg att han hade en släpvagn bakom, vill inte möta sån när jag bara har kört honom någon gång.
Så vi började trava igen, sedan gick genom en skogs-slinga..
Kom ut vid en annan väg, där vi började trava igen..
Också så såg vi en pressening och underden var de en vedkap.
Colin tvärnitar, börjar baka,och jag slår på en smäll med tömmarna, han drar emot diket, men på något vis så lyssnade han på mig och började springa ikap Suzanne och Pico..
Tur att vi inte hamnade i diket iaf, vi klarade oss bra, jag fick beröm av Suzanne, att jag gjorde helt rätt.
Kändes skönt! :)
Sedan efter den händelsen så gick allt bra, vart fin och avslappnad igen! :)


Man kan inte lita på 2 åringar! allt kan hända.! haha :)


Sedan var dagen som vanligt, fixa några hästar samt Colin, släppte ut honom i hagen med Pico sen åkte jag hem.
Suzanne skulle fixa resten idag!
Regnat har det gjort också hela dagen typ.,Så jag gick och tog in Wille och Grace runt halv 3. och som vanligt efter jag har tagit in hästarna så slutade de att regna + vart varmare ute.
Men dom vart blöt så var nog bra att jag tog in dom ändå. Borsta och gav lite mat, går tillbaka till dom sen och fyller på vatten och ger lite mer mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0