2012-04-13

Idag har de varit fullt upp igen, halv 6 klev jag upp, gick till Grace och Wille tog ut dom bara. gick hem åt frukost, halv 7 hämtade Amanda mig och vi åkte vidare till nästa stall..
Sedan var allt i full fart. Tog ut hästar, mocka, tog in hästar som skulle köras, böt hagar, selade och hade oss..
Colin då..
Jo han körde jag idag, han kändes jätte fin och lugn, sprang på i ett bra tempo, en sväng i berget gjorde vi också. Hade Urania framför oss som sällskap på vägen hem sprang hon på ganska fort, där dom brukar köa fort, så hon är ju van att gå på där.
Men jag trodde att de gick o hålla igen lite,så jag och Colin kom efter lite så han vart irriterad och börja galoppera och slå, men han slog bara 2 gånger, sen fick jag ner honom i trav igen.
Han hade sparkat på sig på bakbenet, ena har jag redan skydd på så lär väl börja på båda nu då.
Bättre att han de än att de ska göra ont varje gång han travar!
Duschade av honom och gjorde rent hans sår, sedan fick han torka innan jag fixa honom.

Åkte vidare hem sen och åkte till nästa stall , med mig hade jag en huvudvärk, hade de redan i morse...
Mocka, sen kom Jörgen och verka, sen skulle jag pröva longera Grace igen,
Men åter igen så var hon knääpp. sprang ca 5 varv, stanna, börja slå,krafsa med fram benen o med mera...
SUCK.!
Hoppas Malin vill rida henne snart så får vi se hur hon är då!
MIN FINA GRACE ;/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0