Intervall jobb med Colin.!

 
Åter igen var de dags att Sela på min lilla vackra idag, och jag tycker det är så kul med denna kille just nu.!
Vi körde i lag med hans hagkompis Pico,
Colin gick gå "6" intervaller, en sväng som vanligt i berget där han kämpade på bra idag och ville mer än vad jag ville att han skulle springa.Måste vara rädd om kroppen nu.!
Före svängen i berget hade knäkappan råkat hasat ner ändå ner på hoven. De gjorde den vid sista intervallen där vi kör dom första, den hasade nog ner i full trav för han lyfte bene så konstigt då. Men han galopperade inte.! Duktig han ändå, så vi stannade så jag kunde ta av knäkapparn, och tror ni inte att Colin bara står blixt stilla, inte rör sig någonting alls.! oj...så stolt jag blev då!..
Åter igen dom sista 2 intervallerna körde vi neran för stallet, där alla hästar gillar att springa, Colin sprang på bra där och när vi kommer in till stallet så kollar jag pulsen dirket.! Han hade bara 72 i puls och sen när jag selat av honom hade han 53 ?.Snacka om lågpulsad pojke.!
Linda honom bara fram idag, och smörjde lite knän..!

jag är mycket nöjd över denna körtur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0