Bilder under helgen

 
Igår jobbade jag i stallet. jag var seg så var klar med mockningen efter 9.Vet inte alls varför de var så  segt..
Menmen.. Hästarna kom ut och vart skötta huvudsaken de!
Wille och Grace var ute en hel dag igår,var inte så kallt.!Fick 2 skapliga bilder på Colin,hans blåa grimma har gått sönder tyvärr.! Sen på kvällen hände de inte så jätte mycket, nattade lillebror och
Hämtade Pappa och Rosita på natten i sandviken, kom hem ca halv 2!

SÖNDAG . Vaknar jag av huvudvärk kl 8, tog alvedon och somnade om och vakna 10 vilket betyder att hästarna stod inne och ville ha frukost! Paaanik.! Var bara att gå upp och gå dit i 18 - KALLT som fan.! Hästarna fick gå ut och fick hö ute, mockade och fixade allt klart..! De skulle vara ute ett tag tänkte jag... men vart ändrat. vi åkte till Gävle och Sandviken, sen så åkte vi hem, Pappa och Rosita bjöd på mat, så vid kvart över 4 åkte vi och skulle ta in hästarna...!
MEN
när vi kom till hagen så såg jag inge hästar, åkte längre upp och då såg jag att leddet låg och hästarna borta...Vart bara och tänka vart fan är hästarna?. Vi åkte upp på  gården och där bredvid stallet stod de och leta mat..Så dom frös nog och tänkte gå in själv. Öppnade bara stallet så kom Wille in, sen kom Grace.. så denna gång gick de bra.
I Morgon får de stå inne medans jag åker till Landin så får jag laga hagen på eftermiddagen! Så får de gå ut en sväng på eftermiddagen när jag är där!
Sen nu på kvällen har jag myst med Dumle, klippt klorna.Var hos mamma ett tag, sen åkte vi hem med Charlie och gav honom mat, så åkte vi ner till Åsa,Johan och Alvin en stund!
Hästarna fick mer mat nu i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0