2012-02-05.. 3 årsen...<'3

Idag har de inte varit lika kallt, hästarna gick ut runt 8 och in vid kvart i 5.
Vattnet frusit över natten så fixade de också..
Iaf fick alla hästar täcke på sig idag, eftersom de snöa + var runt 18 - när dom gick ut, så slapp dom frysa, när dom gick in var de "bara" 8 - :)
Var dit på förmiddagen och såg att Grace blödde på benet, och visste att jag lärde kolla Colins sår igen.
Så de var de första jag började med när jag tog in dom, Tog först Grace, satt framför hennes framben o klippte o gjorde rent. Men såret var inte så allvarligt, hade på blåspray bara.
Men Colins sår hade de börja varat tror jag?, var nå vitt äckel iaf, gjorde rent med tvål och varmvatten, Sen la jag om med jodd omslag, gick ganska så bra, tog "sjukhus bandage" och linda om med, Haha orkade inte tjafsa med "gas binda" idag när jag var själv istallet.
Han stod lungt, gjorde inge dumheter iaf..
Dom fick filt på sig i natt med, och eftersom jag har de hängade bakom hästarnas rumpa så skulle ju jag gå i från en annan sida.. kom jag på när jag stod bakom Colins rumpa och leta efter hans filt.
En 2 åring kan ju få för sig  vad som helst egenligen, men hände ingenting denna gång!



ikväll har vi bara varit hemma, tagit de lungt, tills jag kom på att hovis kommer i morgon, så skulle åka fram till byn och ta ut pengar , men bankomaten funka inte alls, SKIT saker!



Just ja... 
idag är det exakt 3 ÅRSEN Grace vann, 3 årsen hon visade massor utav folk som ville att jag skulle slakta henne,
eftersom hon inte kunde springa, men med RÄTT TRÄNING OCH MYCKET KÄRLEK så visade hon att hon kunde,
så jävla glad att jag började hålla på att köra och träna henne sedan flytta till ett bättre stall + mycket bättre körvägar,
Tänk vad min fina Grace  har hjälpt mig, när allt var svårt inom familjen så fanns hon ALLTID där för mig,
Vad skulle jag göra utan min fina Grace? Skulle aldrig kunna skilja mig ifrån henne igen, älskade bebis häst.<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0