2012-01-06

Tänk känslan att köra häst där <3 (drömmer)

En härlig vinterdag, hästarna kom ut 7 också var det 5-6 minus,alldeles lagomt :)
Mockade och fixade vatten, satt på elementet så de inte vattnet ska frysa igen.
Gick hem, läste bloggarna jag följer sen vidare till pappa,
sen åkte vi och hämta Siss(hund)i hos mamma, och vi hade ju Aja(hund) redan i bilen.
Sen åkte vi till skogen, var ute ett bra tag och gick så hundarna fick springa av sig, och det gjorde dom också kan jag lova :) Underbart att se!
Aja skulle nog bli glad att få en kompis igen....
Sen vid lunch gick jag och gav hästarna lite hö ute, eftersom det var  kallt ute, Grannen eldade ute, hästarna sprang som idioter, så tyckte jag såg att Colin hade en tramp sår, så hoppade över att åka till Sandviken.
Men när jag tog in dom vid halv 5 och skulle fixa dom så hitta jag inget sår alls, inte på någon utav hästarna... haha vi skyller på mina glasögon!
Grace hade mer damp än vanligt, lr alla hade det, ingen ville komma in idag, fick hämta dom ur hagen, 
brukar alltid stå vid leddet,!


MEN något är fel på Grace inte alls sig lik sen jag lånade ut henne, efter jag fick tillbaka henne har hon blivet riktigt konstig...
Sur, hugger emot dom andra hästarna, hugger emot folk , hon höll närmligen på att hugga mig i ansiktet idag,riktigt nära med! men hann skrika till o fråga vad hon gjorde.. då ändra hon sig...
VAD HAR HÄNT MIN FINA  :(
Har varit hos mamma en sväng idag också, drack kaffe och pratade massa skit hihi :)

Kommentarer
Postat av: Johan

Mycket fin väg att köra på misstänker jag :)

2012-01-07 @ 22:45:38
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥

Ja jag ska testa monté och se om hon är annorlunda då. Annars blir det att skicka iväg henne på betäckning till våren..

2012-01-07 @ 22:45:42
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Dedde

Johan : ja de finns massa fina vägar, speciellt nu när de är snö,, om man bara bodde där uppe, :)



Jenny : okej, ja de gör du nog rätt i!

2012-01-08 @ 09:19:39
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0