2012-01-15 ute dag i Rönnåsen!

Idag fick hästarna gå ut sent, runt 8a men dom var nöjd ändå.
Sen vid 10 så hämtade Danne mig hos oss.
Åkte fram och greja,hem till mamma o dom,sen vidare till Rönnåsen, en skidbacke och pulka backe,
Jag,Mamma,Lousie,Patricia,Älskling,Danne Sen hundarna Sissi och Lady.
Vi åkte pulka,skoter och grilla korv, hel mysig dag!
Även jag åkte pulka med barnen o FAN vad fort de gick,Rakt in i några små pinnar i backen fick en smäll i ansikte...Hahaha.. Måste väl leka lite med dom ;)
Sen lånade jag även Älsklings skoter, gick bra tills jag körde fast i backen,menmen sånt ä livet.(trivs bäst bakom häst rumpa!)
Iaf så hundarna sprang och sprang, backen som jag pratar är rätt så lång och hundarna skulle så klart springa efter när vi körde skoter, 3 gånger var dom iaf upp i backen, Dom kom upp när jag körde fast, ojoj vad dom sprang, Puckon!

Så nu vet ni att de inte är bara hästar i mitt huvud, gillar även barn ! gud så mysiga dom är!
men inte så mysig när dom inte lyssnar o blir sur haha!

Hästarna kom in halv 5 idag med ungefär, dom vänta vid leddet så, Älskling hjälpte mig att bära vatten, Gjort illa Axeln o vill inte hålla på så mycket då, vet inte ens vad jag har gjort, smart, inte ett dugg, ucha kan inte ens sova på sidan, men lyckas göra de i sömnen ändå.. smart?, haha

Ne nu ska jag inte skriva nå mer, ögonen är trötta efter mer än  3 timmar ute :')



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0