2012-01-19

Hästarna kom ut runt kvart över 7 i morse, Mockade och sopa rent i stallet riktigt, eftersom rundbalen vart slut i morse. Sen hem duscha sedan fram och ha lektion. Gick faktiskt bra om jag får säga det själv, nöjd!
Gick hem till mamma en sväng, Älskling hämtade mig så vi åkte hem och gjorde mat...
Sen var det dags att hämta hö, så hästarna kom in vid 6 halv 7  idag,
Och
jag brukar ALLTID ta in Colin först och det vet Wille och Grace om så dom brukar inte vilja stå vid leddet,
Men idag hade Grace tänkt något helt annat, hon stod liksom bakom Colin så när jag öppnade leddet så gick hon ut, LÖS. jag får panik, kastar in Colin i hans box, in i foder rummet hämtar hennes hink med foder i och ruskar och går emot dynghögen, där kommer lilla "åsnan" gående emot mig typ" ååå maaaat"
Haha. så fick tag på henne ganska snabbt men ändå utan reflxer på både mig och hästen, tänk vilken olycka de hade kunnat hänt om hon sprungit i väg ner emot vägen,... ucha kan inte ens tänka tanken,....
Wille vart så klart orolig men han är så rädd för tråden så han vågar inte göra något annat än att stå i hagen och kolla på :))

OCH jag vill åka till klässbol,i Arvika till mina  "värmlänningar"
får se om det blir av någon gång i år.. haha har lovat dom länge nu, Att jag ska komma och hälsa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0