Fortkörning

Var i stallet vid halv 7, hästarna var redan ute så de var bara att mocka kvar, vi var klar med det ca halv 8, då tog vi en kopp kaffe, sen vid ca 8 tog vi in Doris och Colin. Alla skulle köras idag så var bara att börja tidigt..! Det regna och regna så var inte så kul för hästarna att vara ute heller.! Colin var jätte duktig idag, första intervallen var han lite lat, men sen så fick jag upp farten på honom, 4 intervaller och en långsam sväng i berget.. så kom han in med 71 i puls.! Jag är helt klart nöjd med körningen med bebis idag. super duktig! Sen så körde jag även prinsen , långsamt och sen Tapper fort. Eftersom de regna hela dagen så var de inge bra fäste för honom alls, men han gjorde så gott han kunde, kändes faktiskt riktigt fin annars.! Var vatten överallt och riktigt äckligt och köra, fast jag har duschat så har jag grus i örat än... Hahaha! Men helt klart grym dag i stallet.Yngve var också där och körde.! Efter körningen så var de bara fixa dom, så massera Colin och smörjde med Arnika och la bandage runt om på honom. Ska vara rädd om hans små ben ;) Efter stallet så åkte jag till pappa och åt med honom, sen ut i regnet och stängde ut mer åt hästarna,så dom vart glad.Ska gå ner till stallet med dom , så dom får beta lite där också, vuxit ganska mycket där så. Sen vill Molly ha sällskap igen.! Nu i kväll har vi varit i Norrsundet och Bergby, det är fint där nere.! Såg ett rådjurs bebis som höll på att bli överkörd av en lastbil, men den sprang ner i diket som tur var. ucha lillen då<3 Regnet fortsätter här i Ockelbo...! Nej nu mina vänner så får ni vara nöjda, (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0