Häst dag...

Idag har det bara varit hästar, först stallet där Colin är. Skulle köra honom själv idag för första gången gick bra.. tills ett nytt dike dom har grävt, där stanna han, baka jag manade på också bakar han igen och kastar om, tur att jag höll mig kvar i vagnen.!Började blöda på 2 fingrar,ringde Suzanne så hon kom och åkte med bilen framför en sväng. 
Det gick jätte bra iaf annars, lite titig men bättre än jag trodde faktiskt.!
Vi kom in och ut hela iaf.! Haha!
Sen var de som vanligt att fixa hästarna,ge hö och kulor.!

Och sen idag var de dags för Wille och Grace att flytta hem till pappa på åkern och beta.!
tänkte ta båda i transport men Wille börja hingsta upp sig, haha gamla valacken på 20 år!
Så jag tog på huvudlag och hade i bomull på Grace sen så gick vi till pappa.
Trodde aldrig vi skulle komma över bron här nere där de rinner massa vatten,tänkte att hon skulle bli jätte rädd ja, men jag sa åt henne att de inte var nå farligt så hon bara slappnade av och gick bredvid mig som ingenting hade hänt.
Min lilla Grace har bra psyket, man kan nog göra vad som helst med henne, synd att de är så dyrt med betäckning..! Hon skulle passa så bra som mamma igen.<3
Hästarna vart så lyckliga över att få mycket gräs. underbart.!

I morgon ska Colin gå fort! Hoppas han sköter sig då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0