2012-03-09

Idag började dagen med att Jag,Charlie och Aja gick till stallet, tog ut Grace och Wille, sen hem och åt frukost , väckte Älskling vid halv 8 så jag kom till Landins.
Började mocka sen kom Suzanne och sa att vi skulle ta in hästarna i stor hagen, eftersom dom skulle såga ner träd där.(Dumt att ha dom ute i den hagen då.)
Tog in dom, fika,sen kom en vetrinär och kollade en häst.Började sela en häst, sen vart de en till och en till.
Colin hade damp på gången under selningen var väl bara för att dom såga massa träd utanför.
För han vart lugn när dom slutade med det.
Colin skötte sig bra idag, förutom när han mötte en traktor Sven erik sa"det gick fort en stund men jag fick iaf stopp på honom".
Selade en till omgång sen, var bara  6 hästar som skulle köras idag, vissa kördes igår också.
Fixade Pommen och Tapper som ska starta i kväll, tog ett tag de med att ta tempen också snygga till dom.!
Men de är ju så kul :D
Sen fixade vi Prinsen och Colin innan dom gick ut, båda fick regntäcke på eftersom de blåste.Men när jag var ensam i stallet och kollade ut så hade Prinsen gjort sönder även ett till täcke som Colin hade, suck!
Var bara att ta in Colin så fick han gå ut naken sen igen.!
Fixade dom andra också, så klart när jag var klar med typ allt så såg jag att jag hade glömt en häst, haha!
Var bara att ta ut och fixa honom!


Älskling har varit ute med Charlie i 2½ timme, dom gick till Landins, så gick vi alla 3 tillsammans hem!
Duktiga killar jag har,!


Mina 2 andra gick ut tidigt i morse och kom in ca halv 6 i kväll, borsta till dom bara i boxen idag, Orkade inte borsta igenom båda idag:)
Pälsglansen var bra iaf, mycket lättare att borsta manen på dom!
Nu orkar jag inte skriva mer,:))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0