Lördag en dag i stallet

Idag gick jag och Charlie upp tjugo över 5. Gick till stallet och tog ut hästarna och mockade..
Dom fick täcke idag pga av regn!
Runt halv  7 fick jag skjuts till Landin där jag jobbade idag.
Gav hästarna frukost fixade med täcken, sedan tog jag ut dom efter en halv timmes ätande.
Sen var de bara att börja mocka och spåna.. Vid ca 10 började jag byta hagar, det regnade ganska mycket på förmiddagen, så ingen kul att ha dom ute längre!
Nina,Suzanne och Sven erik kom till stallet också då några hästar skulle köras/ridas.
Colin och Doris skulle ju gå intervaller idag istället för igår..
Så det var bara att sela på och skicka ut dom i regnet, tur att jag slapp köra i detta väder..!
Colin hade skött sig jätte bra idag, dom körde lite hårdare idag tror jag och Colin kom in med 80 i puls efter 5 minuter hade han 69 lr nå sånt,! Så de var ju bra! 
Skulle duscha Colin idag som vanligt ville han inte gå åt sidan så vi tog slangen runt honom och drog så jag kom till andra sidan.....Men nästa gång vi gör de så ska vi nog slå av vattnet först, jag vart iaf genom blöt.. Hela byxorna och halva tröjan, Men ett gått skratt fick vi i alla fall...
Sedan efter alla har varit ute så var det som vanligt igen, borsta,Spola av leriga ben, ge lunch havre, kulor. hö kom hem vid halv 3, Åt hos pappa, sedan åkte jag och tog in Grace och Wille, Grace hade klarat sig bra, men Wille var genom blöt!

Så har min förmiddag och eftermiddag varit, nu i kväll har vi varit hos några vänner.! Orkar inte skriva mera klockan är ju mycket.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0