Lång dag!

 
Idag var jag i alla fall vaken före tuppen!
Först så gav jag Charlie mat sen tog jag moppen till Wille och Grace, dom fick lite foder inne, så jag kunde lägga på dom täcken, sen fick dom gå ut i mörkret, klockan var nog runt kvart i  6.!Sen så drog  jag vidare till Aja och gav henne mat...Vidare till Colin och dom andra och gav dom frukost, sen åt jag lite själv också!
Kvart i 7 började jag att släppa ut, Pico dumma sig och jag flög i grimmskafet, tur att tokfan lugna ner sig.! Colin är som en gamal häst, han har aldrig gjort nå dumt när man går med honom! (:
Mockade och dona skulle precis fika för mig själv, men då kom Mamma,Danne och Marco och fika med mig.! Sjukt glad jag vart, fick någon att prata med, en stund =)
Sen så rullade dagen i väg, borsta och dona som man gör i stallet,
Colin var jätte mysig idag, ovanligt glad också, helt underbar, och jag vart så glad att se honom så här glad som han var idag.!=)
Sen så åkte jag hem vid 2, städa,starta tvätt, gjorde mat, och åkte till Grace och Wille och borsta dom och fixa.!Dom hade druckit upp vattnet ute så Grace var ganska törstig.!Fyllde på idag så i morgon får dom vatten ute igen! 
Har varit fullt upp hela dagen.!
 
i morgon är det körning igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0