Hästar... åter hästar

 

I morse tog Wille en fruktstund innan höet.!

I alla fall så har de bara varit häst dag för mig. Började med att ta ut Wille och Grace,mockade och gav dom vatten. 
Vidare så åkte jag till Colin stall och idag var de långsam körning. Vi prövade Tungband på Colin idag,. och faktsikt så lät han nästan ingenting i halsen då?.. Bara lite när jag höll igen honom samtidigt som han tog i.Kanske hjälpte? Får se på fredag.!Colin var som vanligt fin och lugn.! Duktig han börjar bli nu.!! Fixade klart hästarna sen åkte jag hem.. 

Sen hade jag en stund med gamligarna också idag, Borsta igenom dom och kollade om dom hade nå sår.
Så klart hitta jag ett på Wille, men inte så farligt men la om med jodd och blåspray. Så nu står han med 2 bakbandage, jag måste nog vara lite för noga med honom.! Haha undra hur han tänker egentligen om mig?. 
Men jag tycker de är kul att pyssla om dom, synd att man inte har all tid.. För då hade jag nog kört Grace för längesen.!

Charlie då?
Jo han har varit ute och sprungit med Pappa och Aja idag, tror dom sprang 4,6 km så han har fått sin motion för i kväll. Han har varit ensam lite i kväll för jag har varit nere hos mamma och hjälpt dom lite.. Tog även med Sissi på en liten promenad, vi sprang också lite ;)

Nu ska jag försöaka sova... God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0