Sjukstugan.!

 
Vi har varit borta under helgen. Kunde ändå inte göra något med Wille mer än att avakta..
Men han var mycket piggare i dag, när jag klev ut ur bilen så sa jag 
" hej Wille"
Han svarade med en gnäggning, underbart,öronen framåt också. 
Gav sedan de mat och han gick direkt fram och börja äta, men äter inte så fort och inte allting direkt. 
Dricker bra ute men dåligt i boxen, får se under natten om han har druckit något.Annars får han betfor vatten i morgon. 
Han får gå i egen hage tills han har blivit piggare.
Gör ont när han är dålig. vill att han ska bli sig lik som "unghästen " brukar vara!  Hade inget feber i alla fall, tog när han kom in och när jag nattade dom.
 
De andra mår bra. Colin går i sjukhagen och skrållan går utanför den i större hage.Grace ska nog få röra lite på sig i morgon,om jag hinner och orkar. 
Charlie har också varit halt under helgen, kan ha gjort något när han sprang i går.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0