Colin och Skrållan körda!

 
Blev körsugen idag igen, så tog Colin på en skritt-tur vet inte hur långt vi var ute men var ju nästan en timme tror jag.Pulsa i snön och dona, allt var mycket lungt och fint, ingen dumhet heller.
Var så kul att ta en mysig tur med grabben,i morgon blir det hagen för honom.
Han är smart, han visar mig när han blir osäker. Bara man pratar med honom " Inget farligt gubben" så lyssnar han och tänker till sen går han, go hjärta<3
 
 
Skrållan fick köras av mig idag, pigg ponny, tyckte det var kul att springa lite idag. Tänkte att jag skulle pulsa lite, så svängde in efter en liten väg där de var snö. Kom en bit sen tog hon i värsta galoppen, visste inte vad jag skulle göra först men sen drog jag åt höger bara så hon kom i snödriva där hon stanna.
Väl där så hoppade jag ur och ledde henne till vägen igen..  Gick en sväng framme vid henne sen kunde jag hoppa i igen.!
Funderar vad hon reagera på, bakrädd? Var något djur i närheten?Testa hon bara mig?
Det lät bakom oss lite i snön, men hon har ju aldrig gjort något förrut.
Äh bara glömma denna dag och pröva ut i skogen igen,
Hon är ju Charmtrollet här på gården! ;)

Kommentarer
Postat av: jässica

Det vart väl kanske tungt för henne.

2014-02-19 @ 20:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0