Häst dag, äntligen!

 
Äntligen så var jag pigg idag, så kunde köra Colin. Han har vilat en vecka nu igen, fick feber också av sprutan så skulle ändå låtit honom vilat.
Trodde han skulle slå och tjaffsa lite idag ändå men jag hade fel, hur snäll som helst=)
Ingen pisk idag heller,  körde nog 9 km idag, glömde mäta ;)
Travade hela tiden nästan, han blev svettig, så prövade duscha honom själv här hemma idag, och han skötte sig bra med det också, blev lite envis ett litet tag i början men vänta ut honom.
Lite svårt att komma åt överallt då jag höll i honom i grimskaftet + spola. Hoppas han kommer på att de inte är så farligt med vattenslangen snart så kommer de gå mycket lättare att greja själv. =)
Han är härlig denna kille nu! <3
 
Myste extra med gamla Wille idag, borsta och han fick stå på gången och äta hö som vanligt när jag fyller på vatten..Stängde även igen dörren så han kunde stå där ett tag själv medans jag grejade lite ute, han såg så nöjd ut när jag kom in tillbaka , ville inte ens gå in i boxen,bortskämd.;) Grace lekt i hagen och sparkat på sig på ena bakbenet, tvättat och donat med de också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0