Händer ganska mycket

Colin blev körd i Måndags, rätt så duktig tills han tyckte de var jätte farligt med ljusgröna pinnar och slängde sig in efter en väg..(då var vi ändå på väg hem och han sprang förbi de bort). Fick inte honom hemåt sen.. Men åt andra hållet gick de att styra. Försökte 3 gånger innna Oskar fick komma och visa att de inte var nå farligt.
Men annars skötte han sig riktigt bra, sprang på bra och känns hur fin som helst.
I Tisdags tömkörde jag honom.. Får se vad han får göra idag,blir ganska varmt om dagarna så kan bli bara tömkörning i kväll också.
Huvudsaken han får jobba lite...Bus bråkiga Colin <3
 
Och i Tisdags så åkte vi in till banan med Modin. Han var så lugn på gången när vi la på sulkyn, bara stod avslappnad.
Behövde inte sätta på grimman riktigt, den hade han runt halsen medans vi vänta på Tony.
Även på stallbacken kunde han gå normalt.!På banan såg han faktiskt fin ut och skötte sig riktigt bra.
Så nöjd våran kille. Han kunde nästan skritta lungt på banan också.
Han har ju haft svårt med att ta de lungt hemma också så i början  skritta jag i körturen mitt i så han lär sig att inte ska skynda sig hem.
Tony var faktiskt också nöjd med Modin vilket jag tyckte var jätte kul
Modin ska starta på Söndag, tyvärr så blev de inte Tony som körde men Frida kan också köra bra så hoppas han håller sig på benen bara,det är de ända jag vill!..
Han får vila tills i morgon och får ta en liten sväng då och se om allt är bra!
 
Skrållan börjat fått exem nu, konstigt nog..
Alma är fortfarande kvar och kommer nog vara de så slipper hon stå själv hos ägaren då hennes andra hästar är på bete.Hon är även halt fri så säkert var de en hovböld.känns ganska skönt tycker inte om när hästarna får ont här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0