Första start...Diskad.

I dag var det dags för Modin att springa på allvar. Hoppa någon gång i värmningen, något pigg häst kan jag lova.Såg fin ut annars tycker jag.
Bytte bett och hade på honom en annan huva till starten. Första starten kom han i väg jätte bra men så klart blir det tråkigt omstart.Så andra starten som kom i väg så hoppa han, kom hästar bak i från fort så han lärde köra på lite från start och de funka inte..Galopp..sen kom det en till galopp..Tror de var i tredje galoppen då han skulle köra lite fortare för att kanske kunna få lite pengar i loppet.
Skit samma Diskad blev han och kusken sa att lite var hans fel också. 
Jag är ändå nöjd konstigt nog, tyckte de va sjukt kul att ha en egen start häst...
Min lilla kompis kämpar på inte lätt alla gånger...<3
Vi har haft en rolig dag ändå. =)
 
Modins gamla ägare kom också och hejade på oss. kul! Inte många ägare som åker i väg och kollar på sina gamla hästar.Farmor,farfar och Pappa var också där.. =) Bättre lycka nästa gång!.
 
När vi kom hem så fick han gå ut en stund i hagen,fick täcke på såklart men de förstörde han i hagen..
Sen fick han massage och kyl lera på benen.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0