Andra provloppet.

 
Idag var det dags igen, Colin gick provlopp,andra gången i "min träning".
Vi åkte in vid 07,30. var där i tid, rätt skönt slippa stressa.Hade lite svårt att hitta någon som kunde värma Colin, men till sist hitta vi en som stod i samma stall som oss, Skönt. Vi kom överens att jag skulle sela av hans medans han värmde Colin..Gav ansvaret till Oskar så han gick upp och kollade ur han såg ut på banan.
Jag tog hade om Ecco,en mysig grabb faktiskt. Men blev klar så gick ut när kom med Colin så jag käkade av och pratade med han som värmde honom.
-Detta kommer nog bli en bra häst bara han växer i kroppen, ett jävla trav på rakorna!"
Var bara han sa när han kom skrittandes, Kul att höra!
 
Väl i loppet så gav han bort ledningen, vi kom överens så.Colin låg i rygg ledaren hela loppet, på upploppet så styrde fredde på och han blev 2a  i mål med krafter kvar.Något tung bana också.
Var ett 25 tempo och fritt sista 200 och tydligen gick de rätt fort sista 200 hörde jag..Huvudsaken Colin skötte sig och de gjorde han riktigt bra! Jag är så stolt över honom..
Det blev extra kul när de var folk som kom och gav beröm,och tyckte Colin såg bra ut!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0