En dålig dag för C

 
Idag hade Colin en dålig dag,längesen sist men han blev jävligt jobbig faktiskt
Började med 7 jätte fina intervaller,tänkte att han skulle få gå en till lugn intervall..Men då började han vägra att vända, jag bad honom att vända, men då börja han stegra och ha sig... 
Körde in efter en väg sen kunde jag styra där jag körde intervall igen, tänkte att jag var ju tvungen att pröva vända en gång till bara för att försöka vinna hans vilja, men precis likadan. Så jag gjorde samma sak in efter vägen och kunde sen köra "igen!"... 
Efter vi hade bråkat bestämde jag mig att köra lite längre och göra volter runt ett träd och de gick bra, körde 3 gånger runt innan jag körde hem...
Han var faktiskt jätte fin annars, men inget kul när han stegrar, sist han gjorde de med mig var faktiskt hos Landin i somras..
 
Undra vad som gjorde att han dumma sig idag?
Blev iaf en lång tur för honom idag, över en timme, bråka en hel del.
Undra hur det är att ha en "normal" häst som aldrig bråkar?, kommer inte ge upp vi har kommit jävligt långt, kommer nog bli en kanon häst innan det här är klart ändå..Jag har orkat kämpat så här långt och han har varit mycket värre min lilla grabb!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0