om Wille just nu....

 
Efter Wille blev sjuk så har jag fått många som har frågat varför inte jag har slaktat honom.
för de verkar vara så lätt för vissa de är ju "bara" slakta.
Men nej det är inte bara, för det första så har jag kämpat med att få ha hästarna kvar sen mormor dog,jag har lovat mig själv att vi ska kämpa in i det sista!
Jag kommer aldrig få tillbaka pengarna av honom, för han kan inte springa mer på travet.Men vafan gör det. 
Wille och de andra djuren är mina bästa vänner, jag gör allt in i det sista för alla.
vi trodde vi skulle behöva ta bort honom, jag blev helt förstörd och ställde in mig på de värsta...
Men eftersom de inte var någon sjukdom eller något så lever han vidare på gården, börjat magra ut lite men ska leta på bete och se hur han svarar på det.
Annars finns de kanske inget mer jag kan göra. Men jag tänker då kämpa lite till med min vän.
Vi har varit tilsammans sen vi var 7-8 år så det är ganska svårt att ta ett tufft beslut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0